اثر سمپاشی بر روی پوست

شرکت سمپاشی پادسم در مقاله زیر به شما کمک میکند تا اثرات منفی سموم بر پوست را بشناسید، با ما همراه باشید.

بر اساس تقسیم بندی سموم، سموم به چند دسته تقسیم می شوند که شامل:
1- سموم ارگانوکلره:
این گروه در طیف وسیع بر علیه حشرات و آفات موذی مورد استفاده قرار گرفته و جز اولین سموم شیمیایی مورد کاربرد بوده اند. مهمترین خصوصیت این نوع از سموم پایداری طولانی آنها در محیط و قدرت حشره کشی بالای آنها می باشد. اکثر موارد سموم در این گروه به علت پایداری بالا در محیط و قابلیت تجمع در بافت های چربی توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) منع مصرف شده، هر چند که سمیت کمتری را برای انسان دارند.
2- سموم ارگانوفسفره:
جز حشره کش هایی هستند که به صورت مصنوعی سنتز شده و در جنگ جهانی دوم به عنوان گازهای سمی توسط آلمانی ها مورد استفاده قرار گرفته اند که بعدها به خاصیت سمی آنها پی بردند. دراین گروه خاصیت ابقائی (پایداری در محیط) نسبت به سموم ارگانوکلره کمتر بوده و فاقد خاصیت تجمع در بافت های چربی می باشند. با این حال پایداری آنها در محیط نسبت به سموم پیروتروئید بیشتر می باشد. طیف وسیعی از این گروه جز حشره کش های مورد تائید سازمان بهداشت جهانی بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.
3- کاربامات ها:
این گروه از سموم از نظر مکانیسم اثر مشابه سموم فسفره بوده و تعداد زیادی از آنها جز سموم پرمصرف در کشاورزی و مبارزه با حشرات و آفات موذی در اماکن خانگی و عمومی محسوب می شوند.
4- سموم پیروتروئید:
نسل جدیدی از حشره کش ها که به صورت مصنوعی سنتز شده و اولین بار از گل پیرترین در ایران ساخته شده و به بازار معرفی شده اند. خاصیت ابقائی (پایداری در محیط) در این گروه نسبت به سموم ارگانوکلره، ارگانوفسفره و کاربامات پایین تر بوده و دارای بیشترین میزان خاصیت حشره کشی و کمترین میزان سمیت برای انسان هستند. بنابراین گروه های مختلفی از سموم پیوتروئید به بازار عرضه شده و استفاده بالایی دارند.

با توجه به شرایط ذکر شده در مورد سموم، نحوه اثر سموم بر انسان و سایر پستانداران می تواند متفاوت بوده و به صورت تنفسی-گوارشی، تماسی-گوارشی و تماسی-تدخینی باشد. لذا بسته به نوع سم مصرفی، اثرات آنها بر روی پوست و بدن انسان می تواند متفاوت باشد. از جمله مواردی که در این امر تاثیر بیشتری دارد، می توان به نحوه سمپاشی در محیط مسکونی و اداری، میزان آگاهی و تخصص شرکت سمپاشی مجری کار، سن/ جنس/ نژاد و شرایط فیزیولوژی بدن، زمان سمپاشی و مکان مورد نظر جهت سمپاشی و همچنین وجود افراد دارای بیماری های زمینه ای و خاص (بیماری های ریوی و پوستی، بیماری های اتوایمیون..) اشاره کرد. تمامی موارد ذکر شده با توجه میزان دوز سم مصرفی، مجری کار (متخصص و غیر متخصص در این زمینه (افراد و یا کارگر غیر مرتبط و دوره ندیده)) می تواند اثرات سموم بر پوست و بدن انسان را کاهش یا تشدید دهد، لذا توصیه می گردد سمپاشی منازل مسکونی، اداری، کارخانجات و سایر ارگان ها با توجه به اثرات زیانبار و غیرقابل بازگشت سموم، به افراد متخصص و کاملا آگاه در این زمینه سپرده شود تا از موارد و خطرات عنوان شده جلوگیری شده و جان خود و افراد محیط پیرامون خود را به خطر نیندازد. جهت مشاوره و آگاهی بیشتر در این زمینه با کارشناسان شرکت سمپاشی تخصصی پادسم تماس حاصل فرمائید.

پست های بیشتر

ساس

ساس ها جز راسته همیپترا بوده و دو خانواده مهم دارند که می توانند مشکلاتی از قبیل خارش های مکرر، آلرژی های پوستی، کم خونی

شپش کتاب(Psocoptera)

شپش کتاب (Psocoptera) حشرات ریزی هستند که طول آنها کمتر از 6 میلیمتر است. ظاهرا تا حدودی شبیه زنجیر یا شته می باشند ولی شکل

شپش کتاب(Psocoptera)

شپش کتاب (Psocoptera) حشرات ریزی هستند که طول آنها کمتر از 6 میلیمتر است. ظاهرا تا حدودی شبیه زنجره  یا شته می باشند ولی شکل